نگاهی به انواع رابط کابل کواکسیال

رابط کابل کواکسیال

در ادامه راجع به این موضوع بحث خواهیم کرد که کابل های کواکسیال دارای فرکانس بسیار بالایی هستنذ و می توانند داده ها را در مسافت های طولانی بدون هیچ مشکل خاصی منتقل کنند. با وجود این قضیه هنوز هم کابل های کواکسیال چه در استفاده خانگی و چه استفاده های صنعتی به رابط کابل کواکسیال نیاز دارند که بتواند تکه های مختلف این کابل ها را به یکدیگر متصل نگه دارد تا این کابل ها همچنان بتوانند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

یکی دیگر از از کارهایی که رابط کابل کواکسیال انجام می دهد به حفظ کابل از شرایط جوی و مشکلاتی مثل رفتن برق، رعد و برف و بارش باران برمی گردد. این برای حفاظت از انفجار سیگنال های سیستم سیگنال هماهنگ سیگنال مانند ارتباطات بی سیم ماهواره ای، ایستگاه پایه تلفن همراه، ارتباطات مایکروویو، رادیو و تلویزیون و غیره مناسب است تا از آسیب ناشی از اضافه ولتاژ رعد و برق بر روی آنتن جلوگیری شود.

در نتیجه استفاده از این رایط ها، داده‌ هایی که کابل های کواکسیال وظیفه حمل آن ها را دارند همچنان به خوبی منتقل می شوند و کابل ها می توانند برای مدتی طولانی کار خود را بدون مشکل به سرانجام برسانند.

باید در نظر گرفت که بعضی از رابط های کابل کواکسیال دارای شرایط محافظتی هستند و برخی دیگر نیستند. بنابراین هنگام خرید بهتر است که به قابلیت هایی که این رابط ها می تواند داشته باشد دقت کنید تا کار را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانید. در ادامه مطلب ویژگی‌های رابط کابل کواکسیال به بررسی دیگر نکاتی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کنید می پردازیم.

شرایطی که باید از رابط کابل کواکسیال استفاده کنیم

رابط کابل کواکسیال

1. شناسه رابط ورودی، خروجی حفاظت رعد و برق، ورودی خط خارجی و خروجی دستگاه اتصال را شناسایی کنید تا رابط بتواند به درستی و بدون مشکل کار خود را به خوبی انجام دهد.

وقتی یک خطای انتقال سیگنال در خط رخ می دهد، باید علت را بیابیم.اگر محافظ رعد و برق آسیب دیده باشد، محافظ رعد و برق بلافاصله باید تغییر کند چون در غیر این صورت ممکن است که در روند کاری کابل کواکسیال مشکل ایجاد شود و این محصول نتواند به خوبی وظیفه خود را به سرانجام برساند.

3. سیم بردار رعد و برق سیم کشی به کوتاه ترین سیم زمینی سیم (منطقه سیم کمتر از 2.5mm2) جوش داده شده، انتهای دیگر به سیم زمینی از سیستم حفاظت از رعد و برق متصل است، و مقاومت پایه بیش از 4 امگا باید باشد.

4. این محصول برای رابط F برای رابط خارجی اعمال نمی شود. البته ممکن است بعضی از کابل های رابط چنین شرایطی را داشته باشند که به این خاطر بهتر است که حتما هنگام خرید نگاهی به کاتالوگ مربوط به رابط کابل کواکسیال داشته باشید.

انواع کابل‌های کواکسیال که از رابط استفاده می کنند

رابط کابل کواکسیال

به طور کلی انوع کابل کواکسیال را بر حسب کاربرد می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • کابل RG6: کاربرد برای تلوزیون وماهواره
  • کابلRG11: کاربرد برای مسافت های طولانی وساختمان های مرتفع
  • کابلRG59: کاربرد در سیستم دوربین مدار بسته
  • کابلRG60: کاربرد برای تلوزیون ها با کیفیت تصویر بالا

بنابر این که از چه نوع کابلی استفاده می‌کنید، قیمت آن کابل هم متفاوت خواهد بود به همین خاطر بهتر است هنگام خرید کابل کواکسیال حتما به مورد استفاده خود توجه داشته باشید.

همه این کابل های کواکسیال نیاز به رابط دارند. باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر کابل شما در معرض بارش باران و رعد و برق باشنذ بهتر است که به رابط هایی دسترسی داشته باشید که بتوانند در مورد این قضیه از خود محافظ نشان دهند و از محصول شما نگه داری کنند.

نظر شما در مورد مطلب رابط کابل کواکسیال چیست؟ از آن‌جا که این محصول تنوع زیادی دارد می توانید سوالات خود در مورد رابط کابل کواکسیال را از کارشناسان ایوان کابل بپرسید تا آن‌ها در اسرع وقت به سرعت به آن پاسخ دهند. همچنین پیش از این هم به بررسی انواع و ویژگی های مختلف کابل کواکسیال پرداخته بودیم که در  ادامه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.