دلیل استفاده از کابل کنترل (کابل فرمان) چیست ؟

اینکه کابل کنترل (کابل فرمان) چیست به زمانی برمی گردد که شما در محیط های صنعتی به ابزاری نیاز دارید که سیگنال های فرمان را ارسال کنید و آن ها را تحت کنترل داشته باشید.

زمانی که از این وسیله استفاده می کنید لازم نیست که از جریان هایی با ولتاژ بالا استفاده کنید بلکه می توانید با جریان های بسیار پایین نیز نیاز خود را برطرف نمایید.

کاربردهای کابل کنترل چیست ؟

برای دانستن این نکته که کاربردهای کابل کنترل (کابل فرمان) چیست با نگاهی به کابل های زیرزمینی، انواع کابل کشی در آب، مکان های دارای شرایط خاص، سیستم های حفاظتی و… می توان به طیف گسترده ایی از کاربردهای آن پی برد.

از دیگر کاربردهای این نوع کابل می توان به استفاده از آن ها در اماکن عمومی، تونل ها، جاهایی که خطر افتادن مصالح افراد را تهدید می کند، پل هوایی و… اشاره کرد.

کابل کنترل چیست

 

بخش های تشکیل دهنده کابل کنترل (کابل فرمان) چیست؟

برای جواب به این سوال که ساختار تشکیل دهنده کابل کنترل (کابل فرمان) چیست بهتر است دو بخش تشکیل دهنده ی آن یعنی قسمت هادی و عایق را در نظر داشته باشید.

عایق استفاده شده برای کابل باعث می شود که کابل در اثر فشار و ضربه هایی که به آن وارد می شود مقاوم باشد و بتوان از آن برای موارد مختلفی مانند استفاده در آب و تونل استفاده کرد.

گذشته از این موارد در ساختار این کابل ها از لایه هایی استفاده می شود که باعث مقاومت کابل در برابر نویز و آسیب های مکانیکی می باشد.

 

از دیگر مواردی که باید در مورد اینکه کابل کنترل (کابل فرمان) چیست بدانید این است که رشته هایی که در این کابل مورد استفاده قرار می گیرند مختلف می باشند در نتیجه دارای مقطع های متعددی خواهد بود.

اگر ریزتر ساختار کابل کنترل را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم ساختار آن را شبیه به انواع کابل هایی که مورد استفاده قرار می گیرند در نظر بگیریم. قسمت هادی آن دارای ابعادی به قطر 10 میلی متر می باشد.

تعداد رشته هایی که در آن وجود دارند نیز از 2 تا 61 متغیر است.

 

ماده ای که به عنوان رسانا و هادی جریان در ساختار کابل وجود دارد نیز عمدتا از مس آنیل شده ساخته می شود.

عایقی که برای کابل مورد استفاده قرار می گیرد از جنس پلی اتیلن کراسلینک شده یا PVC است و روکش نهایی آن نیز PE یا PVC می باشد.

اجزای کابل کنترل فرمان

مزایای استفاده از کابل کنترل (کابل فرمان) چیست

  • بیشترین مزایایی که کابل کنترل دارا می باشد برای توزیع برق به صورت هوایی است.
  • از دیگر مزایای این نوع کابل می توان به استفاده از آن ها به خاطر داشتن عایق مناسب در آب و هواهای مختلف اشاره کرد.
  • از دیگر مواردی که می توان در پاسخ به این پرسش که مزیت کابل کنترل (کابل فرمان) چیست مطرح می شود این است که با استفاده از کابل فرمان شاهد صرفه جویی در انرژی خواهیم بود.
  • استفاده از کابل کنترل باعث می شود که آسیب کمتری به تجهیزات وارد شود و در بسیاری از هزینه های مربوط به قطع درختان و… صرفه جویی شود.
  • هم چنین کابل ها می توانند زندگی بسیاری از حیواناتی که برسر راه کابل کشی قرار دارند را نیز نجات دهند چراکه دیگر لازم نیست زیستگاه های آن ها نابود شود.
  • اینکه مزیت کابل کنترل چیست را می توان در کار مهندسان مشاهده کرد که طراحی های بیشتر و بهتری از طرح هایی که باید انجام دهند خواهند داشت.
  • نصب کابل های جدید بر روی تیر برق هایی که قبلا مورد استفاده قرار می گرفتند نیز از دیگر مواردی است که استفاده از کابل کنترل برای ما مهیا کرده است.
  • طراحی کابل های کنترل این امکان را فراهم کرده است که بتوان با استفاده از آن ها به زیباسازی شهر کمک کرد و آن ها را برروی دیوارها یا داخل کانال های مخصوصی از دید عموم پنهان نمود.
  • کابل فرمان چیست

دلیل استفاده از مس در کابل کنترل (کابل فرمان) چیست

مس ماده ای است که در انواع کابل ها از کابل نسوز گرفته تا کابل جوش و… به دلیل خاصیتی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مس را می توان یکی از موادی دانست که هادی خوبی برای جریان برق می باشد.

گاها مشاهده شده است که بسیاری از کابل هایی که آتش گرفته اند به دلیل استفاده از آلومینیوم در ساختار آن ها بوده است.

اینکه دلیل استفاده از مس در کابل فرمان چیست را می توان در این نکته نیز جستجو کرد که مس از افت ولتاژ جلوگیری می کند در نتیجه این کار می تواند مانع از آتش سوزی و یا سایر مشکلات دیگر شود.

گذشته از خاصیت هادی بودن سیم مس می توان به دیگر ویژگی های این فلز مانند شکل گرفتن بالای مس در موقعیت های مختلف، مقاومت بالا در برابر گرما و به صرفه بودن استفاده از آن نیز اشاره کرد.

خرید کابل کنترل

با توجه به اینکه کابل کنترل (کابل فرمان) چیست و چه کاربردهایی دارد، اگر قصد خرید این محصول را دارید، در کابل کنترل فرمان به طور دقیق‌تر با آن آشنا شوید و به راحتی آن را تهیه نمایید.

 

همچنین شرکت ایوان عرضه کننده انواع سیم و کابل می‌باشد که با مراجعه به بخش محصولات، محصولی را خریداری کنید که کاملا اصل باشد و از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد.

در ضمن می توانید برای اطلاع کامل از انواع محصولات شرکت ایوان با کارشناسان فروش شرکت ایوان تماس بگیرند و به طور دقیق اطلاعات لازم را بدست بیاورند. کارشناسان ایوان به طور دقیق و کامل پاسخگوی شما خواهند بود.